• SMART VOICES 2024 KONKURS PIOSENKI ANGLOJĘZYCZNEJ cd.

          • W drugim etapie konkursu nastąpiły przesłuchania zgłoszonych przez każdą  szkołę  wykonawców.

            Do Wielkiego Finału zakwalifikowała się uczennica klasy 7c Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza  w Gorzkowicach ANNA  KORZELA.

            GRATULUJEMY!

          • WYJAZD DO KINA KLAS VII

          • 26 marca 2024r. uczniowie klas VII ze Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach wybrali się do kina Helios w Bełchatowie  na projekcję filmu "Diuna 2".

            Zrealizowany z dużym rozmachem film "Diuna 2" jest adaptacją powieści Franka Herberta. Siódmoklasiści  z zapartym tchem śledzili losy Paula i lady Jessiki, którzy przetrwali rzeź i przyłączyli się do Fremenów.  W poprzednim filmie chłopak stracił wszystko – ojciec został zamordowany, a władzę przejął wrogi ród Harkonnenów. Na pustyni bohaterowie uczą się  zwyczajów koczowniczego plemienia, planują zemstę  i mierzą się z prawdopodobieństwem, iż książę może być mesjaszem, który wyzwoli  pustynną planetę od obcych najeźdźców. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z przykładem gatunku science-fiction. Projekcja filmu była też dla niektórych uczestników bodźcem do przeczytania książki. Udział w wyjeździe przyczynił się do integracji uczniów w gronie klasowym oraz szkolnym.

            Opiekę nad uczniami sprawowały: p. L. Barańska, p. A. Zyzik, p. E. Rakowska – Kister, p. A. Ziemba, p. E. Librowska.

          • DZIESIĄTA MUZA. WYCIECZKA KINOMANÓW.

          • Polecamy naszym kolegom, rodzicom i nauczycielom obejrzenie filmu pod tytułem „Za duży na bajki 2”. Reżyserem produkcji jest Kristoffer Rus, a na białym ekranie w role bohaterów wcielili się Maciej Karaś, Patryk Siemek, Amelia Fijałkowska, Karolina Gruszka, Dorota Kolak. Głównymi tematami podjętymi w filmie są poszukiwanie nieobecnego ojca i rozważania o poszczególnych funkcjach w rodzinie. Towarzyszą temu emocje, które nie zawsze przynoszą spokój, związane są z rozczarowaniem, zwątpieniem, ale prowadzą do wniosku, że słowo „rodzina” ma szerokie znaczenie i nie zawsze jednorodną formę. To ważny aspekt w obliczu naszej wiedzy, że obecnie w Polsce żyje około miliona rodzin zrekonstruowanych, tzw. patchworkowych.

            Film jest doskonałym narzędziem do realizacji drugiego punktu polityki oświatowej państwa na obecny rok szkolny: „Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie”.

            Film może być bazą do pogadanek heurystycznych dotyczących takich tematów, jak: wartości w życiu każdego człowieka, struktury rodziny, prawidłowe relacje rodzinne, doskonalenie kompetencji społeczno-emocjonalnych, różnorodność, która jest wartością samą w sobie, podstaw prawa autorskiego, jak tworzyć i udostępniać odpowiednie własne utwory w Internecie, pojęcie języka potocznego, slangu i żargonu.

            Seans poprzedzono prelekcją o sile przyjaźni, stawianiu czoła przeciwnościom i mierzeniu się z prawdą.

            Serdecznie polecamy uczniowie klasy 5a i 5c SP Gorzkowice wraz z opiekunami.

            Do uwiecznienia naszej wycieczki posłużył aparat fotograficzny z Labolatoriów Przyszłości.

          • OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA ANTYSMOGOWA - ETAP II

          • Amelia Orlik uczennica klasy 7b SP w Gorzkowicach wzięła udział w II etapie Ogólnopolskiej Olimpiady Antysmogowej.
            Gratulujemy awansu i życzymy dalszych sukcesów.
            Opiekunem jest nauczycielka chemii p. Agnieszka Ziemba

          • WIZYTA W DOMU OPIEKI SPOŁECZNEJ WE WRONIKOWIE

          • Od wielu już lat uczniowie naszej szkolnej społeczności uczą się empatii, zrozumienia dla inności, wspierania osób potrzebujących. 26 marca 2024 pani Monika Jachimczak w imieniu naszych uczniów złożyła pensjonariuszom Domu Opieki Społecznej we Wronikowie serdeczne życzenia i podarowała kartkę wykonaną przez uczennicę klasy 4a Maję Jachimczak. Ponadto na ręce podopiecznych został przekazany stroik wielkanocny.

            Ta forma wspierania pensjonariuszy funkcjonuje już od lat w naszej szkole, włączani są do niej kolejni uczniowie. Kultywowanie tradycji świątecznych oraz rozwijanie umiejętności społecznych sprzyja rozwojowi każdego człowieka, nieważne, czy jest to uczeń czy osoba dorosła. Każdy czerpie satysfakcję z podjętych działań i czynienia dobra.

          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KSIĄŻKI DLA DZIECI

          • 2 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Data nie jest przypadkowa: to dzień urodzin Hansa Christiana Andersena, autora takich  baśni jak: Calineczka, Dziewczynka z zapałkami, Brzydkie kaczątko.

            Co roku inny kraj jest gospodarzem Dnia Książki dla Dzieci. Zadaniem organizatora  jest przygotowanie i rozesłanie do dzieci z całego świata listu oraz plakatu. Polska była Gospodarzem Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci w 1980 roku.

            W tym roku gospodarzem jest Japonia. Hasło tegorocznego święta brzmi: Przemierzaj morza na skrzydłach wyobraźni. List do dzieci napisała Eiko Kadono wybitna japońska autorka, a plakat zaprojektowała Nana Furiya.

            Link do plakatu oraz listu:

          • KARTKA WIELKANOCNA - Szkolne Koło Wolontariatu POMOCniaki

          • Prezentujemy kartki wielkanocne, które bardzo licznie zostały dostarczone do opiekunów Szkolnego Koła Wolontariatu POMOCniaki. W zorganizowanym konkursie wzięli udział uczniowie klas 4-8. Prace ich, cudnej urody, po raz kolejny spowodowały nie lada wyzwanie dla komisji. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom zaangażowanym w inicjatywę, która wspomoże jutro Radę Rodziców przy Szkole Podstawowej w Gorzkowicach podczas kiermaszu wielkanocnego:)

            Opiekunowie Szkolnego Koła Wolontariatu POMOCniaki, pani Renata Turniak oraz pani Żaneta Klekowska, wyłoniły zwycięskie prace, których autorami są:

            Alama Ksawery 5a

            Pielużek Lena 7a

            Bąkowicz Szymon 4c

            Tarnowski Franciszek 4a

            Matych Natalia 4a

            Jeż Szymon 7b

            Koryciński Oskar 4a

            Sadura Maja 6a

            Walter Julia 5c

            Zieliński Jan 6a

            Jachimczak Maja 4a

            Źródelny Leon 5b

            Matych Igor 6a

            Woźniak Zuzanna 4a

            Jeszcze raz serdeczne gratulacje dla zwycięzców i podziękowania dla wszystkich uczestników.

          • KONKURS JĘZYKOWY SŁUCHANIA ZE ZROZUMIENIEM "LISTENING COMPREHENSION"

          • Licznie przybyła grupa uczestników konkursu "Listening Comprehension" pokazuje, że język angielski cieszy się sporym zainteresowaniem wśród młodzieży Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach. Zdania na temat poziomu trudności zadań były podzielone, ale uczniowie opuścili salę pozytywnie nastawieni. Zatem wyczekujcie wyników, które już niebawem podamy do wiadomości.

            Dyrektor Szkoły pani Magdalena Treścińska - Niemczyk jak zawsze dodała otuchy swoim podopiecznym i życzyła im tylko poprawnych odpowiedzi:)

            Organizatorami konkursu były panie Izabela Jachimczak oraz Renata Gnyp.

          • WIZYTA W PUBLICZNEJ BIBLIOTECE GMINNEJ W GORZKOWICACH

          • W poniedziałek 25 marca 2024 w Publicznej Bibliotece Gminnej w Gorzkowicach odbyło się wręczenie  nagród za udział w konkursie plastycznym pt.: „Moja ulubiona książka europejskiego autora”, którego zadaniem było zaprojektowanie okładki książki.

            Dziewczęta zdobyły:

            Julia Tarnowska klasa 5b – I miejsce

            Amelia Figa klasa IV c – II miejsce

            Michalina Mucha klasa IV a – wyróżnienie

            Anastazja Pabich klasa 4c – nagroda za udział w konkursie

            Uczennice Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach zostały obdarowane upominkami i miały możliwość wzięcia udziału w kreatywnych warsztatach rozwijających umiejętności przestrzenne i orientację na mapie z wykorzystaniem klocków LEGO.

          • SMART VOICES 2024 - Konkurs piosenki anglojęzyczne

          • SMART VOICES 2024

            Konkurs piosenki anglojęzycznej.

            Uczniowie klas 7-8 szkół podstawowych województw lubelskiego, mazowieckiego i łódzkiego są zaproszeni do udziału w zmaganiach konkursowych. To wyjątkowa okazja, by rozwijać pasje językowe i muzyczne młodych ludzi, wymieniać twórcze doświadczenia, rozwijać talenty estradowe, rozszerzać sieć cennych kontaktów, praktykować umiejętności wystąpień publicznych oraz kształtować umiejętności współzawodnictwa. To również unikalna szansa spotkania profesjonalistów z artystycznego świata. Na zwycięzcę konkursu czeka cenna nagroda - nagranie i produkcja utworu w profesjonalnym studiu nagraniowym.

            Szkołę Podstawową im. Henryka Sienkiewicza w Gorzkowicach reprezentować będą Anna Korzela z klasy 7c oraz Nikola Klekocińska z klasy 7c.

          • WYCIECZKA KRAJOZNAWCZA PO LONDYNIE

          • Spacer po Londynie z samego rana? Why not? Dlaczego nie :-) Współczesna technologia daje nam nieskończenie wiele możliwości. Zatem uczniowie klasy 4a mieli okazję pospacerować głównymi ulicami Londynu, zwiedzili Teatr Globe i niemalże dotknęli Elizabeth Tower, czyli potocznie nazywając wieżę zegarową „Big Ben”. Dodatkowo z bliska przyjrzeli się budce telefonicznej i usiedli na trybunach stadionu olimpijskiego. Jednakże największą atrakcją okazał się „London by night” i przechadzka wśród przechodniów obok popularnych sklepów.

            Moc atrakcji i niesamowite przeżycia zapewniła uczniom Mrs Izabela Jachimczak oraz nauczyciel informatyki i koordynator laboratoriów przyszłości pan Arkadiusz Krasoń. Na zajęciach wykorzystano okulary CVR, zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

          • SZALONY WIOSENNY TYDZIEŃ

          • „SZALONY WIOSENNY TYDZIEŃ” zorganizowany przez Samorząd Uczniowski  już za nami. Każdy dzień tygodnia naszej szalonej akcji związany był z inną tematyką.

            W poniedziałek na naszych korytarzach spotkać można było przepiękne, barwne motyle. We wtorek uczniowie także wyglądali inaczej niż zwykle, gdyż założyli ubrania na lewą stronę. W środę zagościł kolor zielony. Kolejny dzień był natomiast pierwszym dniem wiosny, jak i również dniem solidarności z osobami z Zespołem Downa, więc uczniowie założyli dwie różne, kolorowe skarpetki. Ostatni dzień  akcji związany był z szaloną fryzurą. Był to bardzo ciekawy i naprawdę szalony tydzień.

            Dziękujemy wszystkim za kreatywność i pomysłowość oraz za aktywne włączenie się do wspólnej zabawy.

          • NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI POLAKÓW RATUJĄCYCH ŻYDÓW POD OKUPACJĄ NIEMIECKĄ

          • Z inicjatywy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy 24 marca ustanowiony został Narodowym Dniem Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką. Wybrana na dzień obchodów data - 24 marca, jest symboliczna. Tego dnia w 1944 roku dokonano egzekucji na rodzinie Ulmów. Niemiecka żandarmeria zamordowała wówczas Józefa Ulmę, jego ciężarną żonę Wiktorię i sześcioro ich małoletnich dzieci oraz ośmioro ukrywanych przez nich Żydów: Gołdę Grünfeld, Leę Didner z córeczką oraz Saula Goldmana i jego czterech synów. W 1995 r. Józefowi i Wiktorii nadano pośmiertnie tytuł Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata. W 2010 r. prezydent Lech Kaczyński odznaczył ich Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski.

            17 marca 2016 r. otwarte zostało w Markowej pierwsze w Polsce Muzeum Polaków Ratujących Żydów, które przyjęło ich imię. W ubiegłym roku jesienią rodzina Ulmów została beatyfikowana.

            W tym dniu w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Gorzkowicach pani Agnieszka Zyzik zaprezentowała wystawę poświęconą Pamięci Polaków Ratujących Żydów pod okupacją niemiecką.

            Następnie podczas lekcji historii starsze klasy obejrzały filmy-reportaże, dotyczące trudnej rzeczywistości wojennej w Polsce. Uczniowie poznali bliżej losy rodziny Ulmów.

            24 marca - dzień, w którym kierujemy się słowami pana profesora Piotra Glińskiego. Zachęca wszystkich Polaków do odkrywania trudnej historii naszego kraju podczas drugiej wojny światowej.

            „Gorąco namawiam do odkrywania historii bohaterów, którzy oddali życie, niosąc pomoc tym, którzy jej najbardziej potrzebowali, w czasach, w których prosty odruch solidarności wymagał często heroizmu. Pamiętajmy o tym także dlatego, że nie wiemy, nikt z nas nie wie, czy byłoby nas wtedy na to stać...” – podkreślił wicepremier Piotr Gliński

            Wszystkie działania związane z obchodami tego dnia były zarejestrowane aparatem fotograficznym, który otrzymaliśmy z projektu – Laboratoria Przyszłości.

          • KONKURS PLASTYCZNY „WIERSZEM MALOWANE”

          • Biblioteka Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach była organizatorem Konkursu Plastycznego „Wierszem malowane”. Wzięło w nim udział 27 uczniów z klas trzecich. Zadaniem uczestników było staranne przepisanie wybranego wiersza o tematyce wiosennej wraz z podaniem tytułu i autora oraz wykonanie do niego ilustracji. Konkurs został przeprowadzony w ramach obchodów Święta Wiosny i Światowego Dnia Poezji.

                   Celem konkursu było:

            - promowanie literatury i mobilizowanie do czytania,

            - pobudzanie i rozwijanie aktywności oraz wyobraźni artystycznej dzieci,

            - zdobywanie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności twórczego myślenia.
             

                   Prace oceniała Komisja konkursowa w składzie:

            - p. Renata Ziemba

            - p. Justyna Święcicka

            - p. Tomasz Filipczak
             

                  Jury biorąc pod uwagę następujące kryteria:

            - zgodność wykonania pracy z regulaminem,

            - estetykę oraz samodzielność wykonania pracy,

            - ogólny wyraz artystyczny,
             

            przyznało nagrody:

            I miejsce zajął Aleksander Kłys,

            II miejsce zajęli Adam Kister i Oliwia Szmidt ,

            III miejsce zajęli Alicja Skowrońska i Nikodem Stefanek.
             

            Gratulujemy zwycięzcom, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.

            Dziękujemy wychowawcom klas trzecich za współpracę.

          • KONKURS RECYTATORSKI „POEZJA CZESŁAWA MIŁOSZA”

          • Biblioteka Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach była organizatorem Konkursu Recytatorskiego „Poezja Czesława Miłosza”. Wzięli w nim udział  uczniowie z klas szóstych i siódmych. Prezentacje wierszy odbyły się 21 marca 2024 roku z okazji Światowego Dnia Poezji.

                   Celem konkursu było:

            - rozwijanie zdolności recytatorskich,

            - zainteresowanie uczniów poezją,

            - promowanie twórczości Czesława Miłosza,

            - prezentacja umiejętności uczniów,

            - uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze.
             

                   Prezentacje oceniała Komisja konkursowa w składzie:

            - p. Agnieszka Chycka,

            - p. Anna Maniecka,

            - p. Justyna Święcicka,

            - p. Tomasz Filipczak.
             

                   Jury biorąc pod uwagę następujące kryteria:

            - pamięciowe opanowanie tekstu,

             - dobór repertuaru,

            - interpretację utworu,

            - kulturę słowa,

            - ogólny wyraz artystyczny,
             

            przyznało nagrody:

            I miejsce zajęła Amelia Orlik z klasy 7b

            II miejsce zajęła Hanna Cimcioch z klasy 6a

            III miejsce zajęła Wiktoria Tarnowska z klasy 6a

             

            Gratulujemy zwycięzcom, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.

            Dziękujemy wychowawcom klas szóstych i siódmych za współpracę.

          • WYCIECZKA DO WARSZAWY

          • W dniu 21.03.2024 roku odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy w ramach edukacji patriotycznej z inicjatywy pana Oskara Kulińskiego. Uczestnikami byli uczniowie klasy 8A Szkoły Podstawowej w Gorzkowicach i z Krzemieniewic oraz Młodzieżowa Rada Gminy.

            Wyruszyliśmy do stolicy we wczesnych godzinach porannych. Celem naszej wycieczki było zwiedzanie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej oraz miejsc związanych z historią naszego kraju. Podczas wizyty w sejmie zaplanowana była trasa zwiedzania. Rozpoczęła się w Centrum dla Zwiedzających i objęła przejście podziemnym korytarzem, gdzie prezentowana była wystawa dotycząca sejmowania w okresie I Rzeczpospolitej, a także makieta współczesnego kompleksu budynków sejmowych. W dalszej kolejności zwiedzający mogli obejrzeć galerię Sali Posiedzeń Sejmu oraz wziąć udział w krótkiej prelekcji na temat historii i współczesności polskiego parlamentaryzmu. Następnie udaliśmy się na spacer ulicami Krakowskiego Przedmieścia, od Zamku Królewskiego w kierunku Placu Zamkowego. Kolejnym punktem była Kolumna Zygmunta, Barbakan, mury miejskie, pomnik Małego Powstańca oraz Pałac Prezydencki. Oczywiście nie zabrakło atrakcji dla naszej młodzieży, ponieważ odwiedzili również McDonalds. Zmęczeni, ale pełni wrażeń o godzinie 15 30 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Gorzkowic.

            Dziękujęmy panu Oskarowi Kulińskiemu za bardzo udaną wycieczkę. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji dotyczących Warszawy i okolic, zobaczyliśmy najpiękniejsze i najważniejsze miejsca, a słoneczna pogoda była wspaniałym dodatkiem do naszej  przygody. 

          • ŚWIATOWY DZIEŃ LASU

          • 21 marca w związku z obchodami Światowego Dnia Lasu uczniowie klas I-III uczestniczyli w wyjątkowej lekcji przyrody poprowadzonej przez starszego strażnika leśnego pana Rafała Taranowskiego. Głównym celem spotkania było pogłębienie wiedzy na temat tego cennego ekosystemu jakim jest las. Produkuje on tlen, oczyszcza powietrze, bytują w nim zwierzęta, jest ważnym surowcem w życiu codziennym (papier, opał czy też meble), a także jest atrakcyjnym miejscem do spędzania wolnego czasu. Nieoceniona rola lasów zasługuje na podkreślenie i docenienie, ale przede wszystkim należy o nie dbać, ponieważ są naszym wspólnym dobrem. Przykrym problemem jest ciągłe pojawianie się dzikich wysypisk, wynikające z braku świadomości na temat rangi jaką spełniają lasy w naszym życiu. Uczniowie aktywnie i z dużym zainteresowaniem uczestniczyli w spotkaniu, a na zakończenie otrzymali upominki w postaci odblasków. Znaczenie lasu podkreślili także uczniowie klasy IIa i IIb przygotowując krótką część artystyczną na w/w temat.

          • #LABORATORIAPRZYSZŁOŚCI – PHOTONY – ROBOTY (KOTY) NA LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO SP GORZKOWICE

          • Cele kształcenia językowego wyznaczone przez podstawę programową dla języków obcych nowożytnych: skuteczne porozumiewanie się w języku obcym, w mowie i w piśmie, poprawność językowa nie jest nadrzędnym celem dydaktycznym, choć odgrywa istotną rolę, uczeń współdziała w grupie, wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem, stosuje strategie komunikacyjne, posiada świadomość językową, korzysta ze źródeł informacji w języku obcym m.in. za pomocą TIK.

            Wszystkie te elementy wystąpiły podczas interdyscyplinarnej lekcji języka angielskiego w klasie 5 b – grupa dziewczynek.  ‘Classroomlanguage’ - to temat lekcji, której głównym celem było doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, utrwalenie zwrotów komunikacyjnych wpływających pozytywnie na organizację pracy w trakcie zajęć, współpraca w grupie oraz nauka programowania wg. określonego przez nauczyciela wzoru. 

            Po obejrzeniu filmu ‘Classroomlanguage’, korzystając z prezentacji na platformie Canva uczennice samodzielnie tworzyły zwroty do slajdów z pustymi polami.  Następnie grupa zostały podzielone na dwie mniejsze grupy.  Zadaniem uczennic było zakodowanie trasy robota wg. instrukcji podanej przez nauczyciela, tę część zajęć poprowadził nauczyciel informatyki.

             

            Interdyscyplinarność jest odzwierciedleniem tego, jak działamy w codziennym życiu, łącząc wiedzę z różnych dziedzin. W praktyce szkolnej polega to na szukaniu punktów stycznych między przedmiotami lub budowaniu zadań opartych na problemie, przy rozwiązywaniu którego, uczniowie odnoszą się do różnorodnych umiejętności.

             

            Zalety interdyscyplinarności dla uczniów i nauczycieli

            Niezależnie od tego, czy interdyscyplinarność przybiera formę złożonych projektów, zadań edukacyjnych realizowanych w czasie lekcji czy drobniejszych aktywności, warto stosować tę formę pracy, ponieważ przynosi liczne korzyści zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli:głębokie przetwarzanie; uatrakcyjnienie zajęć; przygotowanie uczniów do rozwiązywania problemów w realnym życiu oraz w przyszłości, pogłębienie współpracymiędzy nauczycielami różnych przedmiotów; postrzeganieprzez uczniówzwiązków i zależności między różnymi dziedzinami nauki; kształcenie różnych strategii rozwiązywania problemów. 

          • INNOWACJA PEDAGOGICZNA ‘READING ISYOURPOWER! ‘DINO’S DAY IN LONDON’

          • Uczennice klasy 4 b w tym roku szkolnym realizują innowację pedagogiczną na lekcjach języka angielskiego. Mają okazję sprawdzić, czy faktycznie czytanie ze zrozumieniem w obcym języku jest ich supermocą. W tym tygodniu wróciłyśmy do Londynu, tym razem to Dino, a właściwie nie on, tylko podstępny mały Sam jeden z głównych bohaterów książeczki z serii Pearson English Reader – ‘Dino’s Day in London zabrał nas tam w podróż.

            Treść książek w języku angielskim jest dopasowana do wieku uczniów.  Praca z książką składa się z trzech etapów: wprowadzenia do książki - pre-reading, samodzielnego czytania w domu – selfreading, pracy z tekstem w klasie - whilereading oraz post-reading, czyli ćwiczeń utrwalających materiał leksykalny i gramatyczny  lektury.

            W trakcie czytania uczeń:
            – wzbogaca zakres słownictwa z języka angielskiego,
            – rozwija umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem,
            – rozwija wszystkie sprawności językowe zawarte w podstawie programowej,
            – poznaje autentyczny, żywy język,– doskonali umiejętność współpracy w grupie,
            – pobudza swoją wyobraźnię,
            – pracuje nad koncentracją i skupieniem,
            – rozumie wypowiedzi w języku angielskim,
            – buduje swoją pewność siebie,
            – wyszukuje konkretne informacje w tekście oraz rozumie kontekst wypowiedzi pisemnej,
            – przejmuje odpowiedzialność za swój proces nauki.

            To tylko niektóre z korzyści, jakie daje nam czytanie.